Op reis

22 juli 2018 - Palù, Italië

In Duitsland pauzeren we bij een tankstelle met Schnellimbiss. Achter de fruitautomaat zit een boze man die het fruit in beweging zet. Ademloos kijken we toe hoe hij om 8 uur des ochtends tegen de knoppen tikt. Op een andere pleisterplaats loopt een man die zo dik is datie golft.

Annette ontdekt in Duitsland de eerste vulkaan (zie foto) en vertelt spontaan over een dood exemplaar op de bodem van de Zuiderzee. Achterin de auto wisselen de heren om het half uur een paar syllabes. Omdat de route A) door Zwitserland moest lopen en B) tunnelvrij moest zijn, bleek het plannen van de route geen sinnecure. De bergpassen waren echter prachtig (zie foto) 16 uur na vertrek kwamen we bij Trento in de Air B&B. Bij aankomst zagen we een bijzonder natuurfenomeen wat in Nederland de afgelopen weken, zo niet maanden, niet meer is gesignaleerd; er kwam water uit de wolken. Ergens vaag staat ons bij dat we dit vroeger regen noemden.

Over het appartement kunnen we kort zijn: er was een bad (zie foto, Diede zit er in om het formaat aan te geven) een vaatwasser(tje) voor kabouters,  twee slaapbanken van voor de eerste Wereldoorlog met goed voelbare veren en een bed, net zo goed met spiraalveren en een matras van vijf centimeter en o ja: werkelijk alles plakte. Gelukkig hadden we een uitstekende maaltijd waar, met enige phantasie, de hele schijf van vijf present was!

1. Tom:
    22 juli 2018
    We gaan jullie volgen
  2. F.Post:
    24 juli 2018
    ga zo maar door, klinkt goed