Gieren en steenbokken!

1 oktober 2023 - Fondo Da Xesta, Spanje

Het is maar 500 meter omhoog, hoe moeilijk kan dat zijn? De spieren en gewrichten zeggen dat we dit klimmetje intens onderschat hebben! Daarbij valt het niet mee om onder gemene prikbomen met naalden en over wiebelige losliggende stenen te klauteren alsof we zelf steenbokken zijn!
De dag leek vooraf zeer geschikt: wolkenloze hemel, niet al te warm, dus trokken we de stoute schoenen aan en klommen richting de gieren en het oog van de duivel. Vanaf het huisje een luttele 488 meter omhoog. Twee flesjes water en een paar koekjes: meer zou niet nodig zijn….

Als snel zien we in dat we deze klim iets onderschat hebben, maar ja, dan ga je uiteraard niet meer terug! Zeker niet als een kwieke dame zegt dat rechtdoor zoveel makkelijker is dan 180 graden draaiden en weer terug. Of misschien is onze kennis van de Spaanse taal toch niet toereikend, we ploeteren voort over grimmige rotsen en door bloedhete velden vol stenen.

Overigens blijken we zeer kundig in het doen van foutieve inschattingen, de koffer zit vol truien, lange broeken en er zijn zelfs dikke warme jassen ingepakt:  voorbereidingen op 17 graden of kouder en veel regen!
Vandaag maken we ons dan maar weer op voor stranddag nummer 5 met 34 graden, gelukkig is het plaatselijke gebruik dat zo naakt als maar mogelijk is te doen en dat tenue hoeft dan weer niet ingepakt!

1. Charlotte Bijl:
    2 oktober 2023
    Arme jullie....warm, zonnig weer op je vakantie!