Blootstrand en Compostella gangers

5 oktober 2023 - Corcubión, Spanje

Annette rapporteert wat laconiek over zo naakt mogelijke strandrecreatie, maar de fenomenologie van de geroutineerde mannelijke naaktstrandbezoeker, daar hoor ik nog niet helemaal bij, verdient toch wel enige aandacht. Ik schrijf mannelijke want de blote dames gedroegen zich eigenlijk niet anders dan zoals ik de dames van badpakstranden ken, buiten dat de undresscode geheel geschoren bleek te zijn. Eigenlijk kan ik dat helemaal niet weten want onder andere omstandigheden heb je hier helemaal geen zicht op.

Dan de heren, bij hen bleek het naakt recreëren, tot een enorme dadendrang te leiden. Overal waren mannen balletjes heen en weer aan het slaan, met hondjes (zonder uitzondering kleine keffertjes) over het zand aan het sleuren en anderen weigerden op hun handdoek te gaan liggen, maar stonden naast hun badlaken te genitaal presenteren. Overigens bleek meer dan de helft van de deelnemers aan de pikparade zich consciëntieus van de aanpalende beharing te hebben ontdaan! Nu ja zo was natuurlijk wel goed te zien, dat men zich in het algemeen aan de ongeschreven code hield dat naaktrecreatie geheel zonder bijgedachten dient te worden genoten!

Woensdag was het mooie weer eventjes in retraite en dat kwam goed uit, want we moesten op reis naar het uiterste noordwest puntje van het Europese continent. Na het wat zakelijke huisje in Sonabia, werden we hier verrast met een monumentaal huisje met twee badkamers en twee open haarden! O ja in een van de badkamers komt, blauw verlicht, het douchewater uit het plafond en of dit nog allemaal niet genoeg is, in de slaapkamer staat een ligbad.

Vandaag zijn we naar de uiterste noordwest punt gegaan, u allen ook wel bekend als Cap Finisterra en zoals dat gaat met zulke locaties, we bleken niet de enigen. Zelden heb ik zo een groteske verzameling wandelaars, de meeste getooid met Santiago de Compostella parafernalia, gezien! Op een terras in het dorpje Fisterra (geen typefout) hebben we vervolgens schaaldieren en ander zeevoedsel naar binnen gewerkt, geëntertaind door een ober die van de maaltijd een mooi Spaans feestje maakte.

1. F.Post:
    5 oktober 2023
    Wel erg weinig illustraties bij dat naaktstrandverhaal
  2. Frits&Annette:
    8 oktober 2023
    Wellicht kan Annette wat blootmateriaal versturen!